Dedykowane systemy informatyczne dla firm budowlanych
- import z Excela rachunków ilościowych stanowiących element oferty
- wprowadzenie struktury projektu „z palca”
- skopiowanie i modyfikację innego, wcześniej wprowadzonego projektu
Zarządzanie projektami
- ewidencja struktury i parametrów budowy
- definiowanie pozycji kosztorysowych przyporządkowanych do etapu projektu
- plany realizacji pozycji kosztorysowej w rozbiciu na miesiące kontraktowe
- definiowanie zasobów RMS przyporządkowanych do etapu projektu
- zabezpieczenia kontraktów
- podwykonawcy
- ewidencja protokołów wykonawczych, podwykonawczych i odbioru
- ewidencja czasu pracy pracowników budowlanych
- Baza Sprzętowo-Transportowa z rejestracją Raportów Pracy Maszyn i analizą kosztów rzeczywistych maszyn
- rejestracja ilościowo-wartościową wbudowanych materiałów oraz kosztów dodatkowych związanych z ich zakupem
- rejestracja kosztów podwykonawców i kosztów pozostałych
- procedura automatycznego rozliczenia kosztów budów w ramach każdego miesiąca finansowo-księgowego
- analizy i zestawienia
Karty pracy personelu Raporty pracy maszyn/pojazdów
W ramach parametrów projektu, można zdefiniować :
- Zleceniodawcę i Inwestora
- podwykonawców z określeniem ich zakresu rzeczowego i udziału finansowego
- członków konsorcjum z określeniem ich zakresu rzeczowego i udziału finansowego
- personel i nadzór
- datę rozpoczęcia, planowaną datę realizacji, datę zakończenia, ilość miesięcy kontraktowych
- kontrakt lokalny czy nie (naliczanie diet)
- rodzaj numeracji pozycji kosztorysowych
- parametry finansowe dotyczące : wartości kontraktu (w walucie i/lub w PLN) , z uwzględnieniem procentowego i kwotowego udziału różnych źródeł finansowania, poziomu kwot zatrzymanych oraz zaliczek kontraktowych. Powyższe parametry definiowane są i kontrolowane zarówno dla zleceniodawców jak i podwykonawców kontraktu
- zabezpieczenia kontraktu
- indywidualny magazyn
Dla potrzeb rozliczeń finansowych udostępniona została specjalna opcja ewidencji faktur kontraktowych , która funkcjonuje w korelacji z parametrami finansowymi kontraktu oraz protokółami odbioru.
Moduł CONTROLLINGU
- harmonogramowanie i budżetowanie poszczególnych kontraktów/umów (z ich agregacją na poziomie całości firmy oraz jej oddziałów lub budów), wraz z ilustracją graficzną dostępnych i koniecznych zasobów oraz ich stanem (stopniem) zużycia w konkretnym momencie poprzez wbudowany wykres Gantta
- kontrolę poszczególnych pozycji kosztorysowych, pod kątem stopnia wykonania i zafakturowania, oraz porównania zakładanych a faktycznie wbudowanych zasobów w ramach robocizny, materiałów sprzętu, kosztów podwykonawców i kosztów pozostałych
- weryfikację z prezentacją graficzną rzeczowo-finansową zasobów niezbędnych do realizacji kontraktu na każdym jego etapie (w odniesieniu do robocizny, sprzętu i materiałów)
- sprawne wystawianie faktur sprzedaży cząstkowej na podstawie rozliczenia etapowego robót, fakturowanie zaliczek z ich rozliczeniem, uwzględnienie różnych źródeł finansowania
- prowadzenie na bieżąco rozliczeń zaliczek kontraktowych, rozliczenia zabezpieczeń finansowych a także kwot zatrzymanych w rozmaitych walutach z podziałem na źródła finansowania dla potrzeb np. partnerów konsorcjalnych, podwykonawców, gwarantów lub zamawiających
- ewidencja produkcji z osobną gospodarką magazynową (umożliwi to ujęcie on line w systemie np. własnych betoniarni, otaczarni, wytwórni mas bitumicznych, produkcji wyrobów betonowych oraz konstrukcji stalowych czy innego charakteru produkcji powtarzalnej realizowanej przez firmę)
- szybkie poruszanie się po drzewiastej strukturze zlecenia (kosztorysu), dzięki przejrzystej przeglądarce, która obrazuje sumaryczne i analityczne koszty RMS (kosztorysowe i rzeczywiste) w odniesieniu do wybranego etapu robót
- rachunek zysków i strat wg miesięcy wykonania lub fakturowania ogólny i w rozbiciu na budowy/projekty
- rozliczanie płac personelu własnego oraz zleceniobiorców do konkretnego kontraktu w oparciu o karty pracy, z możliwością zamiany nadgodzin na inne formy wynagrodzenia (po przekroczeniu przyjętych normatywów godzin pracy)
- wprowadzanie dokumentów na budowach (w sposób zdalny)
Przykład analizy - Rachunek zysków i strat w ramach budów/projektów
Baza Sprzętowo-Transportowa
- prowadzenie szczegółowych kartotek pojazdów, maszyn, przyczep z wszelkimi parametrami
- rejestrację raportów pracy i kart drogowych
- rejestrację przeglądów, badań technicznych i napraw
- rejestrację lokalizacji maszyn
- analizę kosztów rzeczywistych z uwzględnieniem podziału na koszty eksploatacji, stałe, remontów generalnych, remontów pozostałych, napraw powypadkowych oraz koszty przestoju
W zakresie wielowariantowych analiz i zestawień :
- struktura projektu z danymi kosztorysowymi
- nakłady RMS wg kosztorysu
- nakłady RMS wg realizacji
- porównanie nakładów (rzeczywiste z kosztorysowymi)
- zapotrzebowanie na zasoby
- harmonogram robót
- stan realizacji wg pozycji kosztorysowych
- analiza kosztów dla rachunków ilościowych, działów/rozdziałów i pozycji kosztorysowych
- analiza zasobów dla pozycji kosztorysowych
- produkcja w toku
- analiza rentowności na podwykonawcach
- sprzedaż konsorcjalna
- plan sprzedaży
- różnice kursowe
- zrealizowane przychody – rozłożenie w czasie
System pozwala łatwo i sprawnie rozliczać roboty na poszczególne etapy, obiekty i podobiekty. Dokumenty finansowe (faktury, rachunki i umowy, karty pracy, materiałowe oraz zlecenia) mogą być wprowadzane zdalnie (na budowach), dzięki czemu zostaje znacznie skrócony obieg dokumentów, a wprowadzane do niego dokumenty natychmiast po otrzymaniu są ewidencjonowane. System po wprowadzeniu dokumentów zapewnia bieżące porównywanie realizacji projektu z kosztorysami ofertowymi na każdym etapie projektu .