System zarządzania logistyką usług, dedykowany jest dla Przedsiębiorstw Gospodarki Odpadami, które specjalizują się w dziedzinie odbioru, wywozu i zagospodarowania odpadów oraz surowców wtórnych. Oprogramowanie zintegrowane z centralnym systemem BDO, to kompleksowy system ERP, który zapewnia optymalną kontrolę nad realizacją bieżących zadań logistycznych, w zakresie planowania odbiorów, dostaw i transportów oraz magazynowania.
Zasadniczym elementem systemu jest Panel Zarządzania Logistyką Odpadów i Surowców Wtórnych.
Główne funkcje tego modułu, to :
- Ewidencja zleceń logistycznych sparametryzowanych dla określonych Ról Firmy, w których występuje firma na danym zleceniu
- Ewidencja usług logistycznych : podstawienie kontenera, odbiór kontenera, wywóz odpadów
- Automatyczne tworzenie usług na podstawie zaplanowanej usługi podstawienia kontenera: odbioru kontenera lub wymiany kontenera (odbiór + nowe podstawienie)
- Automatyczne tworzenie dokumentów magazynowych adekwatnych do danego typu zlecenia lub usługi
- Automatyczne rozliczenie usługi: wyliczenie ceny za wywóz kontenera z odpadami lub ceny za odbiór surowców wtórnych oraz dzierżawy kontenera. Procedura rozliczenia opiera się na stworzonym cenniku usług, zarejestrowanej wagi oraz analizie dat powiązanych zdarzeń: podstawienia i odbioru danego kontenera. Wyliczone wartości usług są pobierane w trakcie automatycznego tworzenia faktur w module Sprzedaży.
- Moduł zintegrowany jest z centralnym system BDO ( Interfejs API), dzięki czemu, każda kategoria zlecenia lub usługi ma możliwość pobierania, tworzenia lub zmieniania statusu kart KPO lub KPOK w centralnym systemie BDO.
System wyposażony jest w Aplikację mobilną dla kierowców, która wspomaga realizację bieżących zadań logistycznych. Za pomocą Tabletu z dostępem do Internetu i aplikacji uruchamianej z przeglądarki internetowej, kierowca ma dostęp on-line (w czasie rzeczywistym) do bieżących zadań logistycznych zarejestrowanych w systemie ERP-Visual Manager.
W ramach zadania logistycznego dostępne są funkcję, za pomocą których można wykonać wiele operacji:
- przydzielić numer konkretnego kontenera, który jest przedmiotem transportu
- w sytuacjach awaryjnych zmienić przydzielenie kierowcy i pojazdu
- wysłać SMS-y na wskazane numery telefoniczne
- zalogować się do systemu BDO
- zarejestrować elektroniczny podpis klienta potwierdzający wykonanie zadania
- zarejestrować zdjęcie kontenera lub kontenera z odpadami, które jest potwierdzeniem i dowodem na to co było rzeczywistym przedmiotem zlecenia
- zmienić status zadania
System posiada również bardzo funkcjonalny moduł: Baza Sprzętowo-Transportowa, który umożliwia :
- prowadzenie szczegółowych kartotek kontenerów, pojazdów, maszyn, przyczep z wszelkimi parametrami
- rejestrację raportów pracy i kart drogowych
- rejestrację przeglądów, badań technicznych i napraw, szkoleń w ramach obsługi oraz ubezpieczeń
- rejestrację i analizę lokalizacji kontenerów i maszyn
- ewidencję i analizę kosztów rzeczywistych z uwzględnieniem podziału na koszty eksploatacji, stałe, remontów generalnych, remontów pozostałych, napraw powypadkowych oraz koszty przestoju